Marketeer wordt webwinkelier – Deel 3: wachtscherm, logo en social media

In deze serieblog deel ik mijn ervaringen als startende webwinkelier. Zelfs met meerdere jaren internet (marketing) ervaring belooft het een flinke klus te worden. Ik moet me nu tenslotte ook gaan bezighouden met logistiek, betalingen en inkoop…. Ik neem jullie mee in mijn zoektocht naar, en opzet van, de ultieme webshop en deel onderwijl zoveel mogelijk praktijktips. Wish me luck!

 

Jawel. BiologischeWijnwinkel.nl is sinds kort een klein beetje live! En ik heb een logo laten ontwerpen. Als je nu naar mijn toekomstige wijn webshop gaat, dan vind je daar een heel simpel, maar doeltreffend, wachtscherm. Hieronder een korte uitleg over het hoe en waarom van dit scherm.

Waarom een wachtscherm?
De reden van dit scherm is tweeledig. Ten eerste hebben Google en consorten nu een pagina om te indexeren. (Hoera, Google heeft me inmiddels gevonden! Zie pagina 33 ofzo…)  Als ik dan straks écht live ga, begin ik in ieder geval niet helemaal op nul. Ik kan nu alvast werken aan mijn pagerank, bijvoorbeeld door inkomende links te verwerven. Ten tweede kan ik via deze site alvast de eerste emailadressen verzamelen. Geïnteresseerden vanaf het eerste uur kan ik zodoende op de hoogte houden van de ontwikkelingen rondom mijn webshop en waarschijnlijk doe ik ze ook een leuke aanbieding als de shop echt live is. (Hoe bedoel je, call-to-action? Aanmelden dus!)

Social Media
Onderaan de site zie je wat verwijzingen naar Twitter, Linkedin, Facebook en Hyves. Wijn is bij uitstek een product dat mensen verbindt en waarover wordt gepraat. Later zal ik een keer bloggen over alle social media initieven in de wijnwereld; het is geweldig om te zien wat daar nu allemaal gebeurt. Rondom mijn winkel wil ik uiteraard ook fans verzamelen. Die wil ik bereiken via HUN favoriete platform, dus of ze nu graag Twitteren of Hyven, het maakt mij niet uit. Ik zorg dat ik ze bereik via het kanaal van hun keuze.

Meer artikelen uit de serieblog ‘Markeer wordt webwinkelier’
Deel 1: Dromen, denken, doen!
Deel 2: Naar de beurs
Deel 4: Even geduld a.u.b.

6 opmerking over Marketeer wordt webwinkelier – Deel 3: wachtscherm, logo en social media

  1. Pingback: Frank Rozendaal » Blog Archive » Marketeer wordt webwinkelier – Deel 2: Naar de beurs

  2. Thomas

    Na een tijdje geen posts meer te hebben gezien dacht ik dat je je misschien bedacht had. Maar gelukkig zet je je plan door!

    Een tip voor je e-mail lijst: volgens mij is een opt-in of een afmeld-mogelijkheid verplicht. Ik kan nu zomaar een lading e-mail adressen invoeren die jij dan later illegaal op de hoogte houdt.

  3. Frank Rozendaal

    Jazeker, ik ga gewoon door! Ik merk echter wel dat het meer werk is dan ingeschat, zeker gezien mijn andere werkzaamheden. Een webshop doe je er niet zomaar effe bij…..

    Dank voor de tip. Ik zal het in mijn shop implementeren. Het wachtscherm laat ik even voor wat het is. Niet spammen a.u.b. ;-)

  4. Pingback: Frank Rozendaal » Blog Archive » Marketeer wordt webwinkelier – Deel 4: Even geduld a.u.b.

  5. Jeroen

    Hi Frank,

    hartstikke leuk om te lezen wat je allemaal tegenkomt in je zoektocht, zeker als je ergens ver weg in je achterhoofd ook speelt met de gedachte iets te beginnen….. Maar hoe is het verkrijgen van een internetadres verlopen en met wat heb je je site nog gebouwd/ben je aan het bouwen? Vertel ons meer over je ervaringen!!

    Groeten

  6. Frank Rozendaal

    Hoi Jeroen,

    Ik zal binnenkort weer een update doen. Het is nu stilte voor de storm; er zijn een hoop ontwikkelingen die ik zeker met jullie zal delen. Binnenkort op deze blog alle laatste nieuwtjes. Groet, Frank

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *